min
Teacher resource
Student resource
in-class activity
off-class activity
Kiiruse, aja ja teepikkuse arvutamine.
Mathematics
01.11.2016 20:00
|
752
|
0
|
2
|
Text view
Grade: 6
|
Duration: 45
small profile!
Õpistsenaarium koosneb 3x45 minutilistest tundidest. Stsenaarium on koostatud situatiivses õpikäsitluses
I tunnis - toimub kiiruse, aja ja teepikkuse valemite meeldetuletamine ning tekstülesannete lahendamine veendumaks, et valemit osatakse kasutada.
Tunni teises osas tutvustab õpetaja kooli juurde loodud avastusrada google map kaardil. Püstitatakse ja sõnastatakse probleem: uurida välja kui palju kulub aega erinevates punktides ülesannete lahendamise peale, kui palju kulub aega liikumisel ühest punktist teise ja kui palju kogu raja läbimiseks. Mis peaks olema keskmine kiirus, et raja jõuaks läbida 45 minuti jooksul?
Toimub rühmadesse jagamine ja rühmades ülesannete jagamine.
II tunnis - toimub avastusraja läbimine. Rajal on neli punkti. Punktides on erineva raskusastmega tekstülesanded, milles on vaja rakendada valemit, et arvutada välja kiirus, aeg või teepikkus. Punktid on bussipeatuses (tekstülesanne seotud busside liikumisega - kiiruse arvutamine), poe ees (ülesande sisu seotud aja leidmisega, mida võib poes kulutada), söögikoha ees (ülesandes peab leidma aja, mis on kulutatud söömisele) ning metsatuka juures (ülesandes pead leidma teepikkuse, mida N: seeneline kulutas). Igas punktis on ülesanne, millelaadne selles kohas võib reaalselt ette tulla - on tegelikule olukorrale sarnane. Samaaegselt peab nutitelefoni stopperiga aega võtma kogu raja läbimise jooksul ja üles kirjutama ka vaheetapid (punktidevahelise liikumise aeg, erinevate ülesannete lahendamise aeg, kogu raja läbimise aeg).
Koduse tööna peab grupp oma andmed kandma Exceli tabelisse, kasutama valemeid andmete kokkuliitmiseks.
III tunnis toimub andmete esitlus, mille käigus õpetaja moodustab koondtabeli. Võrreldakse I tunnis püstitatud hüpoteeside õigsust tegelike andmetega võrreldes. Tehakse järeldused ning vastatakse kõigile küsimustele, mis I tunnis probleemi sõnastamisel küsiti.

Individual
Pair
Small group
Whole class
Projector/TV
Smartboard
Computer
Tablet
Smartphone